Pozycjonowanie

O tym jak tworzyć strony by były na wysokich pozycjach

Webmaster nie tylko musi znać się na tworzeniu stron internetowych, ale również powinien mieć choćby pojęcie co to jest pozycjonowanie stron.

Poprawne wykonanie strony zapewni jej naturalne pozycjonowanie, dlatego też już na etapie projektowania powinniśmy pamiętać, by zapewnić stronie w przyszłości wysokie pozycje w wyszukiwarce. Tym właśnie jest pozycjonowanie strony.

Problem polega na tym, że w Internecie jest ogromna ilość stron i codziennie ich przybywa. Więc jak w takiej ilości znaleźć tą właściwą? Albo też jak sprawić, by inni wyszukali naszą stronę? Do tego celu używamy wyszukiwarek internetowych, np. Google.

Wyszukiwarki pokazują listę wyników wyszukania na podstawie wpisanej przez nas frazy (słowa lub pary słów) np. tworzenie stron. Tych wyników może być kilka tysięcy, a nawet milionów i to jest podstawowy problem. Pozycjonowanie polega właśnie na tym, by nasza strona pojawiła się jak najwyżej w tych wynikach. W zasadzie interesuje nas pierwszych 20 wyników wyszukiwania, ponieważ mało kto szuka na dalszych pozycjach.

Podstawy budowy kodu strony

Fraza po której ma być nasza strona odszukiwana powinna znaleźć się w:

  • w metatagach strony w atrybutach:title, description, keywords.
  •  w <TITLE> sugerujemy by nie było jako pierwsze słowo. Raczej nie powinien być dłuższy jak 70 znaków.
  • <META name=”description”> czyli opis strony również nie powinno być jako pierwsze, lecz na samym początku. Opis powinien mieć do 150 znaków.
  • <META name=”keywords”> czyli słowa kluczowe strony. Wyszukiwarka Google tego nie uwzględnia, ale inne wyszukiwarki czasem również i ten atrybut biorą pod uwagę. Powinny to być słowa oddzielone przecinkami bez spacji o łącznej długości do 128 znaków.
  • w jednym z pierwszych tekstów od góry strony, bez  żadnych atrybutów pozycjonowania czy też styli.
  • w nagłówku H1H2 lub H3
  • wytłuszczeniu lub wyboldowaniu w drugim akapicie, jednak nie jako pierwsze słowo.
  • adresie URL (nazwa katalogu, pliku lub domeny). Nie powtarzaj słowa kluczowego w adresie URL.
  • w nazwie obrazu pliku (JPG, GIF, PNG). Sugerujemy nie używać spacji.
  • w atrybucie TITLE i ALT wyżej wspomnianego obrazu.
  • w treści łącza wskazującego inną witrynę.
  • w atrybucie TITLE łącza do podstrony.
  • w nazwie pliku arkusza CSS lub JavaScript.
  • w nazwie łącza wskazującego stronę z witryny zewnętrznej (im wyższy PageRank tym lepiej).

Poza tym kod strony powinien być napisany zgodnie z regułami nadanymi przez konsorcjum W3C, czyli inaczej nazywając strona powinna się poprawnie walidować.

Następna sprawa to konstrukcja adresów URL. Znacznie lepsze zarówno do pozycjonowania jak i użytkowników do zapamiętania są tzw. przyjazne linki. To znaczy, takie, które nie posiadają długich linii ze zmiennymi i dziwnymi znaczkami tylko zrozumiałe słowa i najlepiej zakończone .htm lub .html

Kod HTML strony najlepiej jak nie będzie przekraczał 20kB. Optymalnym rozwiązaniem jest 5-15 kB. Przy czym ilość treści strony powinna przeważać nad ilością kodu.

Bardzo ważne by strona poprawnie wyświetlała się w popularnych przeglądarkach internetowych: Firefox, Opera, IE, Lynx, Chrome.

Adresy hiperłącza najlepiej jak nie będą posiadały elementów JavaScript.

Istotnym wpływem na popularność strony jest ruch jaki się na niej odbywa. Większy ruch jest kiedy mamy jedno odwołanie do 10 stron, niż 10 odwołań do jednej strony.

Narzędzia w Internecie

Pomocnym narzędziem przy doborze właściwych słów kluczowych może okazać się dostarczone przez Google i widoczne pod tym linkiem.

Dobrze też sprawdzić jakie obecnie panują trendy w wyszukiwarce pod tym narzędziem.

Nie należy jednak całkowicie polegać na wynikach podanych przez te narzędzia. To ma raczej służyć jako dodatkowa informacja przy określaniu własnej kampanii internetowej. Niestety, zanim określimy dokładnie jaki efekt nas będzie zadowalał, trzeba poświęcić trochę czasu na eksperymenty.  Fraza najbardziej popularna, która może nawet dać duży ruch na stronie, ale przy tym jest kosztowna, nie zawsze jest trafna dla naszej reklamy. Powiedzmy fraza „tworzenie stron” dla portalu informacyjnego nie będzie tak dobra jak „porady tworzenie stron”. Czyli czasem trzeba dokładniej określić frazę na jaką będziemy mieć wejścia użytkowników Internetu.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
© 2019 Tworzenie stron www - webmasterstwo - porady | WordPress Theme: Annina Free by CrestaProject.